Echo Marketing

In opdracht van Echo Marketing sprak ik de voice-over in van een korte explanimation over … Echo Marketing

Echo Marketing heeft zich gespecialiseerd in het adverteren in de zoekmachine van Google (Google AdWords) en Bing (Bing Ads).

Werkwijze

Bij deze film was de voice-over leidend voor de animatie en montage, dus hier heb ik de film zonder beeld ingesproken – of zoals we dat in de insprekerij noemen: ‘op zwart’.

Omdat het nog een beetje zoeken was naar de juiste tone of voice, heb ik de tekst drie keer ingesproken, met telkens een andere benadering. Omdat de tekst niet al te lang was, werkte dat het snelst. Uit de stijlen naturel, zakelijk en enthousiast koos de opdrachtgever uiteindelijk voor de laatste.

Naar aanleiding van de eerste versie moesten er nog twee kleine correcties worden gemaakt. Eén daarvan betrof mijn uitspraak van het woord YouTube, dat sprak ik te Amerikaans uit [JOE-toe-oeb]. Dat heb ik vervangen door de Britse variant [JOE-tjoep].

De andere aanpassing ging over een accentverschuiving in een zin van twee woorden.

Voice-over zelftest: op hoeveel verschillende manieren kun jij de zin ‘Onze benadering?’ uitspreken?
(Dat zijn er waarschijnlijk meer dan je aanvankelijk denkt…!)

Reactie van de opdrachtgever

Het verraste mij dat we in 2 pogingen al tot de finale opname kwamen. De uitspraak was op bepaalde stukken zelfs nog beter dan dat ik in gedachten had.  Ben erg blij met het resultaat! Hoop dat we nog meer animaties gaan maken!
– Patrick Lotte, Echo Marketing

Echo Marketing (2016)